O demokracji i dialogu

       Nasi uczniowie mieli okazję uczestniczyć w warsztatach na temat demokracji i dialogu. Wykorzystując grę „Przepis na demokrację”, rozmawiali z prowadzącymi z Fundacji Edukacja dla Demokracji o budowaniu demokracji. Następnego dnia młodzież wzięła udział w warsztatach dotyczących komunikacji, dialogu i konfliktów. Warsztaty odbyły się w ramach projektu „Zacznijmy od rozmowy” dzięki wsparciu Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca.

Opinie uczestników z klasy 8:

      „Dzisiaj brałam udział w drugiej części warsztatów związanych z demokracją. Od razu mogę powiedzieć, że były to bardzo ciekawe zajęcia. Tematem naszego spotkania była komunikacja i rozwiązywanie konfliktów, które są nieodłącznymi elementami naszego codziennego życia.
W każdym zadaniu zmienialiśmy grupy, żeby bardziej się integrować i nie zamykać w kręgu osób, które dobrze znamy. Pierwsze zadanie polegało na wzajemnym słuchaniu się. Jedna osoba opowiadała grupie jakąś historię, a reszta uczestników miała wypisać, jakie dostrzegła tam emocje, fakty i potrzeby. Następnym zadaniem było opisanie naszych potrzeb na bezludnej wyspie po 3 dniach i po 3 tygodniach. Razem doszliśmy do wniosku, że najbardziej brakowałoby nam naszych bliskich. Ostatnim zadaniem było stworzenie mapy konfliktów, w której mieliśmy przedstawić wybraną sytuację z kilku punktów widzenia i opisać relacje poszczególnych stron. Na końcu warsztatów mogliśmy zadać kilka pytań prowadzącym.
Według mnie spotkanie to było inspirujące i bardzo przydatne, ponieważ nauczyliśmy się wielu rzeczy takich jak: słuchanie siebie nawzajem, współpraca z innymi, dostrzeganie emocji innych ludzi. Mam nadzieję, że to nie ostatnie takie zajęcia.”


    „Dzisiaj uczestniczyłem w pierwszej części warsztatów dotyczących demokracji. Wybraliśmy sobie grupy, a następnie w takim składzie mieliśmy stworzyć własne państwo (wymyśliliśmy III Cz.P.G). Następnie naszym zadaniem było wybranie sześciu, według nas, najważniejszych składników demokracji i uporządkować je od najpotrzebniejszych do najmniej potrzebnych. Przed końcem zajęć, każdy mógł zadawać pytania prowadzącym. Na warsztatach bawiłem się bardzo dobrze i mam nadzieję, że w przyszłości będzie więcej tego typu lekcji.”

« z 3 »