Klasa 1 liceum w Krakowie i Energylandii

W dniach 6 i 7 czerwca 2022r. klasa 1 liceum wybrała się na wycieczkę do Krakowa. Po przyjeździe na miejsce, jedna grupa uczniów, pod opieką p. Małgorzaty Skowronek, zwiedziła piękny Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego i Muzeum Bursztynu. Następnie, udaliśmy się pieszo na Kazimierz – pełną zabytków kultury Żydowskiej i urokliwych uliczek dzielnicę Krakowa. W pierwszy dzień odwiedziliśmy również ‘escape room’, czyli pokój zagadek, osadzony w mrocznej, tajemniczej historyjce.

W tym czasie, druga grupa uczniów, pod opieką wychowawcy p. Agaty Szałajko, bawiła się w największym w Polsce Parku Rozrywki ‘Energylandia’, oferującym kilkadziesiąt atrakcji, wodnych zabaw i dużą dawkę adrenaliny. Z opowieści naszych licealistów wynikało, że czas spędzony w parku był niesamowity. Pełen wrażeń dzień, zakończyliśmy spacerem z naszym wychowawcą, podziwiając Kraków nocą.
       Drugi dzień wycieczki, już całą grupą, zwiedzaliśmy perełkę Krakowa tj. Zamek Królewski na Wawelu i wystawę „Wawel Odzyskany”. Następnie, spędziliśmy czas na Starym Rynku, w ‘escape room’, zwiedziliśmy kościół św. Franciszka z Asyżu, cerkiew greckokatolicką i prawosławną, historyczny dziedziniec Collegium Maius, Teatr Juliusza Słowackiego oraz kilka symbolicznych miejsc związanych z rodzącym się w Krakowie życiem literackim i kulturalnym.

Kraków niezmiennie kusi swoim niepowtarzalnym klimatem a nasz wspólny czerwcowy wyjazd, będziemy wspominać bardzo miło i długo.