Godło Polski Herb Przemyśla

Procedura udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w okresie czasowego ograniczenia działalności szkoły wskutek COVID – 19 w ZSO Nr 2 im. M. Szaszkewicza w Przemyślu

1. Uczniowie , rodzice oraz nauczyciele w okresie czasowego ograniczenia działalności szkoły
korzystają z pomocy psychologiczno – pedagogicznej wyłącznie w formie zdalnej, na zasadach
ustalonych z nauczycielem specjalistą.
2. Specjalista udzielający pomocy psychologiczno – pedagogicznej korzysta z możliwych form
pracy zdalnej;
– rozmowa głosowa/ rozmowa tekstowa za pośrednictwem Microsoft Teams ( indywidualna
lub grupowa), e – dziennik , prywatny e-mail
– przekazanie dzieciom oraz ich rodzicom materiałów pomocowym wraz ze wskazówkami do
wykonania zadania ( za pośrednictwem poczty służbowej, dziennika elektronicznego,
programu Microsoft Teams lub odbioru fizycznego w sekretariacie szkoły).
3. Pedagog informuje rodziców uczniów o formie realizowania zajęć z zakresu pomocy
psychologiczno – pedagogicznej.
4. Ustalony dla ucznia tygodniowy wymiar godzin z zakresu pomocy psychologiczno –
pedagogicznej pozostaje bez zmian
5. Do szczególnych zadań pedagoga w okresie czasowego ograniczenia działalności szkoły
należy:
– zdalne realizowanie zajęć z pomocy psychologiczno – pedagogicznej:
rozmowy z uczniami i rodzicami mające na celu m. in.: podtrzymanie pozytywnych relacji,
radzenie sobie z emocjami, poczuciem zagrożenia, osamotnienia, odizolowania, depresją,
brakiem kontaktu z rówieśnikami, zakażeniem rodzica koronawirusem oraz sytuacją objęcia
rodziny kwarantanną, motywowanie uczniów do nauki w warunkach zdalnych. Reagowanie
na wszelkie niepokojące objawy, np. przygnębienie, zachęcanie uczniów do korzystania z
pomocy koleżanek i kolegów z klasy, przypomnienie o zasadach bezpieczeństwa podczas
trwania stanu epidemii.Porady i konsultacje, stały kontakt uczniów i rodziców z pedagogiem
szkolnym- pomoc w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych wynikających z obecnego stanu
epidemii.Rozmowy wspierające, terapeutyczne, wychowawcze z uczniami oraz z ich
rodzicami, których celem jest wspieranie ich kompetencji wychowawczych.Rozmowy z
uczniem na temat codziennego funkcjonowania w domu z rodziną.
– pozostawanie do dyspozycji uczniów i rodziców w postaci konsultacji online
– rozpowszechnianie materiałów profilaktycznych, edukacyjnych oraz artykułów
odpowiadających potrzebom uczniów, rodziców i nauczycieli.

Zebranie z Rodzicami

Uprzejmie informujemy, że w środę, 11 września 2019 r., o godz. 17.00. odbędą się

    zebrania z Rodzicami według następującego porządku:

   godz. 17.00 –  spotkanie ogólne z Dyrektorem Szkoły w auli szkolnej;

Po zebraniu ogólnym – spotkanie z wychowawcami klas w salach lekcyjnych.

Zapraszamy.

Inauguracja roku szkolnego 2019/2020

           

             Po wakacyjnym wypoczynku, przyszedł czas na powrót do szkoły. W słoneczny, poniedziałkowy poranek 2 września 2019 r. zainaugurowaliśmy nowy rok szkolny uroczystą Liturgią Świętą w Soborze Archikatedralnym św. Jana Chrzciciela o godzinie 8.00, której przewodniczył i kazanie wygłosił ks. mitrat Bogdan Stepan. Dalsza część uroczystości, odbyła się w sali gimnastycznej szkoły, gdzie Pan Dyrektor Piotr Pipka serdecznie powitał zgromadzonych gości, zebranych Rodziców, nauczycieli i uczniów. Szczególnie ciepłe słowa zostały skierowane do licznej grupy uczniów, którzy w tym roku rozpoczynają swoją edukacyjną przygodę w murach naszej szkoły.

           Podczas dzisiejszego święta, odbyła się również ceremonia pasowania na ucznia klasy pierwszej Szkoły Podstawowej. Po recytacji tekstu ślubowania przed pocztem sztandarowym szkoły, najmłodsi uczestniczy święta, zostali pasowani na ucznia symbolicznym ołówkiem.

           Oficjalną część święta, zamknął Pan Dyrektor, życząc wszystkim zgromadzonym sukcesów, satysfakcji i wytrwałości. Spotkanie młodzieży z wychowawcami klas zakończyło pierwszy po wakacjach dzień w szkole.

Fotoreportaż: Piotr Kich

 

 

Procedura dezynfekcji pomieszczeń na czas pandemii obowiązująca w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 2 im. Markiana Szaszkewicza w Przemyślu

w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Podstawa prawna:
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie
szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek
systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
(Dz.U. z 2020 poz. 493 ze zm.),
 wytyczne dla przedszkoli opracowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie
z Głównym Inspektorem Sanitarnym i Ministrem Zdrowia.
Cel procedury: zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa dzieciom oraz pracownikom podczas
dezynfekcji sal i toalet oraz ciągów komunikacyjnych w związku z zagrożeniem COVID-19
Zakres obowiązywania procedur: procedury dotyczą zasad postępowania pracowników szkoły
podczas dezynfekcji sali, toalet, pomocy naukowych oraz sprzętu sportowego.
Uczestnicy postępowania: zakres odpowiedzialności: pracownicy szkoły: pracownicy kuchni,
pracownicy obsługi
Pracownicy szkoły zobowiązani są do ścisłego przestrzegania niniejszej procedury ustanowionej na
czas zagrożenia koronawirusem COVID-19.
Obowiązki pracowników obsługi:
1. Pracownicy szkoły zobowiązani są do dezynfekcji rąk płynem do dezynfekcji przed
każdorazowym wejściem do budynku szkoły.
2. Pracownicy szkoły zobowiązani są do regularnego mycia rąk wodą z mydłem również po
wykonaniu czynności związanych z myciem i dezynfekcją sal i łazienek i innych powierzchni
w szkole.
3. Podczas mycia i dezynfekcji pomieszczeń szkoły pracownicy zobowiązani są używać środków
ochrony osobistej, w tym rękawiczek, maseczek ochronnych.
4. Pracownicy szkoły myją i dezynfekują sale i toalety uczniowskie oraz dla personelu co najmniej
dwa razy dziennie oraz w miarę potrzeb (muszle klozetowe, krany i umywalki powinny być
dezynfekowane po każdym użyciu), w czasie gdy w pomieszczeniach nie przebywają dzieci ani
inne osoby.
5. Pracownicy szkoły zobowiązani są sprzątać ciągi komunikacyjne i powierzchnie płaskie oraz
dezynfekować powierzchnie dotykowe takie jak: poręcze, klamki, włączniki światła, uchwyty,
poręcze krzeseł, klawiatura komputerowa, telefoniczna – co najmniej dwa razy dziennie: tj. po
przyprowadzeniu dzieci do szkoły przez rodziców oraz po ich odebraniu .
6. Pracownicy szkoły sprzątają i dezynfekują blaty stołów, powierzchnie pod stołami w salach
przed każdym posiłkiem i po każdym posiłku dzieci oraz po wyjściu dzieci.
7. Jadalnia powinna być dezynfekowana całościowo raz dziennie przed posiłkami. Spożywanie
posiłków powinno się odbywać grupach na zmianę( grupy nie powinny przebywać jednocześnie
w jadalni, ani mijać się na korytarzach w drodze do i z jadalni). Po każdej zmianie grupy powinno
się odbyć czyszczenie blatów stołów i poręczy krzeseł.
8. Pomieszczenia kuchenne powinny być dezynfekowane dwa razy dziennie( szczególnie uchwyty
urządzeń, noże, deski, stoły). Naczynia wyparzane w temperaturze min. 60 stopni. Towary
przyjęte przed wniesieniem na kuchnię umyte i zdezynfekowane, wierzchnie zgrzewki foliowe
zdjęte.
9. Pracownicy szkoły zobowiązani są do przestrzegania zasad szczególnej ostrożności podczas
korzystania z płynów dezynfekujących do czyszczenia powierzchni i sprzętów. Korzystając z nich,
należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka.
10. Należy ściśle przestrzegać czasu niezbędnego do wietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń
i sprzętu, tak aby nie narażać dzieci na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
11. Do obowiązków personelu obsługi należy także:
 sprawdzanie poziomu płynów do dezynfekcji rąk w pojemnikach umieszczonych przy wejściu do
szkoły oraz w użytkowanych salach i pomieszczeniach i bieżące uzupełnianie,
 sprawdzanie ilości rękawiczek jednorazowego użytku i bieżące uzupełnianie,
 napełnianie i uzupełnianie podajników i dozowników w toaletach, a także ich mycie i
dezynfekowanie,
 wymiana worków w koszach na śmieci, opróżnianie koszy oraz ich mycie i dezynfekcja.
Sposób prezentacji procedury
1. Umieszczenie treści dokumentu na stronie internetowej szkoły.
2. Udostępnienie dokumentu na tablicy ogłoszeń w szkole.
3. Zapoznanie wszystkich pracowników szkoły z treścią procedury.
Tryb dokonania zmian w procedurze
Wszelkich zmian w opracowanych procedurach może dokonać z własnej inicjatywy lub na wniosek
rady pedagogicznej dyrektora szkoły. Wnioskodawcą zmian może być również rada rodziców.
Proponowane zmiany nie mogą być sprzeczne z prawem.
Zasady wchodzą w życie z dniem: 1 września 2020 r.

Zasady funkcjonowania w ZSO Nr 2 w roku szkolnym 2021/2022 w związku z COVID-19

Zasady organizacji pracy w ZSO Nr 2 im. M. Szaszkewicza w Przemyślu

od 1 września 2021 w związku z COVID-19

informacja dla rodziców i uczniów

Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów infekcji oraz gdy nie został nałożony na niego obowiązek kwarantanny lub izolacji domowej.

1.Rekomenduje się, aby uczniowie po przyjściu do szkoły w pierwszej kolejności myli ręce wodą z mydłem.

2. Nauczyciel zobowiązany jest zwracać uwagę uczniom na konieczność regularnego mycia rąk.

3. Rodzice mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w maseczki do zastosowania w przestrzeni publicznej oraz w przestrzeni wspólnej szkoły, gdy nie ma możliwości zachowania dystansu.

4. Uczniowie korzystają z trzech wejść do szkoły:

  • klasy 0-3 boczne wejście w nowej części szkoły
  • klasy LO boczne wejście w nowej części szkoły
  • klasy 4-8 boczne wejście w starej części szkoły
  • nauczyciele wejście główne.

5.Przy każdym z wejść należy pamiętać o dezynfekcji rąk.

6. Do szatni i podczas przemieszczania się w przestrzeni szkolnej, wykazując się troską o wzajemne bezpieczeństwo, mile widziana osłona ust i nosa.

7. Szatnia dla klas LO wydzielony sektor w kierunku przejścia do sali gimnastycznej, nauczanie początkowe w boksach, klasy 4-8 wydzielony sektor w kierunku stołówki.

8. Rodzice mogą wchodzić z dziećmi do przestrzeni wspólnej szkoły – 1 rodzic z dzieckiem/dziećmi zachowując dystans min. 2m

9. Obowiązuje osłona ust i nosa oraz dezynfekcja rąk

10. Rodzice nie przebywają na terenie placówki dłużej niż istnieje potrzeba.

11. Do przemieszczania się po szkole są wyznaczone miejsca dla każdego etapu edukacyjnego:

  • Klasy 0-3 wychodzą z szatni schodami w nowej części budynku,
  • Klasy 4-8 przemieszczają się klatką schodową w starej części budynku,
  • Klasy LO przemieszczają się klatką schodową w nowej części budynku.

12, Uczniowie wychodzą na przerwę w wydzielonych częściach korytarzy.

13. Uczniowie klas 4-8 i LO przechodzą na salę gimnastyczną przez szatnię.

14. Każda klasa realizuje zajęcia lekcyjne w jednej sali, do której została przypisana.(nauczyciel przychodzi do uczniów)

15. W salach lekcyjnych, w których zajęcia prowadzą różni nauczyciele rekomenduje się pozostawienie wolnej ławki w bezpośrednim sąsiedztwie stolika nauczyciela. Przed rozpoczęciem zajęć należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowej biurka nauczyciela.

16. Termometr bezdotykowy do pomiaru temperatury znajduje się w sekretariacie szkoły.

17. Obowiązuje wietrzenie sal, przynajmniej raz na godzinę, w czasie zajęć i podczas przerwy.

18. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

19. Uczniowie korzystają z własnych przyborów i podręczników, nie powinni wymieniać się między sobą. Przybory i podręczniki mogą zostawiać w szkole.

20. Obiady dla klas 0-3 SP wydawane będą według harmonogramu pod opieką wychowawcy.

21. Nie należy organizować poczęstunków oraz wspólnej degustacji potraw.

22. Uczniowie mogą korzystać z usług sklepiku szkolnego według ustalonych zasad z wychowawcą, mając na uwadze ograniczoną ilość osób podczas jednej przerwy.

23. Uczniowie korzystają z biblioteki szkolnej według ustalonych zasad.

24. Należy unikać wyjść grupowych i wycieczek do zamkniętych przestrzeni z infrastrukturą, która uniemożliwia zachowanie dystansu społecznego.

25. Podczas realizacji zajęć wychowania fizycznego należy zrezygnować z ćwiczeń i gier kontaktowych. Zaleca si, aby zajęcia odbywały się na otwartej przestrzeni.

26. Urządzenia w sali informatycznej wykorzystywane przez uczniów podczas lekcji należy zdezynfekować po każdej lekcji.

27. Osoby z zewnątrz mogą przebywać tylko w części korytarza prowadzącej do sekretariatu.

28. Opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły tzn. szatni zachowując zasady:

  • 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi
  • dystansu min 1,5 m od innych osób
  • osłony ust i nosa, dezynfekcja rąk.

29. Wszelkie informacje na temat dziecka rodzic może uzyskać bezpośrednio od nauczyciela, przez kontakt mailowy lub telefoniczny z nauczycielem.

30. Kanałem informacyjnym jest dziennik elektroniczny i strona internetowa szkoły.

31. Rodziców zobowiązuje się o przekazanie powyższych zasad wszystkim osobom, które będą przyprowadzać dziecko oraz osobom upoważnionym do odbioru dziecka ze szkoły.

32. Izolatorium znajduje się w wyznaczonej sali.

Procedura i harmonogram wydawania posiłków

  1. Nauczyciel / wychowawca klas I – III / wychowawca świetlicy, przed posiłkiem myje
    z dziećmi ręce w łazience przy użyciu mydła antybakteryjnego zgodnie z instrukcją mycia rąk.

  1. Przed rozpoczęciem wydawania i spożywania posiłku w stołówce szkolnej, stoły, krzesła i miejsce wydawania posiłku są dezynfekowane przez pracownika stołówki.

  2. W wyznaczonej dla grupy godzinie są wydawane posiłki.

  3. Dzieci odbierają posiłek i siadają do stolików zachowując możliwy dystans.

  4. Po wyjściu ze stołówki, nauczyciel nadzoruje wykonanie czynności higienicznych przez dzieci zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk. Po spożytym posiłku dzieci myją ręce i wycierają dokładnie w ręczniki jednorazowe.

  5. Pracownik „stołówki” myje i dezynfekuje miejsca spożywania posiłków przez dzieci zgodnie z instrukcją w procedurze.

Harmonogram wydawania posiłków

Obiad

 

Grupa Klasy 0-3

Wydanie posiłków

Zwrot naczyń

0

11.50

12.10

I

12.25

12.45

II

12.50

13.10

III

13.25

13.45

 

  1. Uczniowie klas starszych spożywają posiłki podczas przerw ustalonych z wychowawcą, przestrzegając zasady obowiązujące w „stołówce”.

Procedura przestrzegania zasad ochrony w pracowni informatycznej

  1. Uczniowie bezpośrednio po wejściu do pracowni dezynfekują ręce.

  2. Uczniowie zajmują swoje miejsce do nauki, nie chodzą po sali bez koniecznej potrzeby.

  3. Po zakończonych zajęciach, nauczyciel dokonuje dezynfekcji klawiatury, pulpitu, pomocy dydaktycznej za pomocą papieru jednorazowego i przy użyciu środka dezynfekującego.

  4. Materiały do dezynfekcji wyrzucane są do kosza z pokrywą.

  5. Po zakończonej dezynfekcji, uczniowie dezynfekują ręce.

Procedura pobytu i zabawy w sali dydaktycznej i świetlicy szkolnej

  1. Nauczyciel/ wychowawca świetlicy ma obowiązek wejść do sali pierwszy i sprawdzić czy warunki do prowadzenia opieki nad uczniami nie zagrażają bezpieczeństwu.
    W szczególności powinien zwrócić uwagę na stan szyb w oknach, stan instalacji – lampy, kontakty, gniazdka elektryczne, stan mebli i wyposażenia.

  2. Jeśli sala zajęć nie odpowiada warunkom bezpieczeństwa, nauczyciel/wychowawca świetlicy ma obowiązek zgłosić fakt do dyrektora szkoły celem usunięcia usterek. Do czasu usunięcia usterek nauczyciel ma prawo odmówić prowadzenia zajęć w danym miejscu. Jeżeli zagrożenie bezpieczeństwa pojawi się w trakcie trwania zajęć, należy niezwłocznie wyprowadzić dzieci z sali i powiadomić dyrektora.

  3. Przed rozpoczęciem zajęć nauczyciel / wychowawca świetlicy lub specjalista prowadzący zajęcia wietrzy salę, w której będą przebywali uczniowie. Salę należy wietrzyć w ciągu dnia w godzinnych odstępach czasowych.

  4. Jedna grupa uczniów/ wychowanków powinna przebywać w wyznaczonej stałej sali lekcyjnej.

  5. Grupa może liczyć nie więcej niż 25 uczniów.

  6. Należy zwracać uwagę uczniów na regularne mycie rąk wodą z mydłem, szczególnie po wejściu do sali, przed jedzeniem, po skończonej toalecie i po powrocie ze świeżego powietrza.

  7. Wykorzystywane podczas zajęć organizowanych w szkole przez ucznia przybory szkolne, pomoce dydaktyczne, materiały piśmiennicze, nie mogą być przekazane do korzystania przez innego ucznia przed zdezynfekowaniem ich środkami dezynfekcyjnymi. Sprzęty
    i przybory sportowe wykorzystywane podczas zajęć ruchowych należy dokładnie czyścić
    i dezynfekować po zakończonych zajęciach. Czynności dezynfekcyjnych dokonuje pracownik obsługi szkoły.

  8. Nauczyciel nie może pozostawić uczniów bez opieki. W sytuacjach wyjątkowych nauczyciel ma obowiązek zapewnić opiekę dzieciom na czas jego nieobecności przez innego nauczyciela lub pomoc nauczyciela/woźną.

  9. Nauczyciel podczas prowadzonych zajęć czuwa nad bezpieczeństwem dzieci, prowadzi kontrolowane poczucie swobody uczniów, zachowując reżim sanitarny.

  10. Nauczyciel obserwuje dzieci podczas zabaw, ingeruje w konflikty między dziećmi, jeśli nie są w stanie same ich rozwiązać.

  11. Uwaga nauczyciela jest skupiona wyłącznie na powierzonych jego opiece dzieciach.

  12. Nauczyciele zobowiązani są do zawierania z dziećmi umów / reguł warunkujących ich bezpieczeństwo na terenie szkoły: w budynku, na świetlicy szkolnej, sali gimnastycznej, w bibliotece szkolnej oraz do egzekwowania przestrzegania tychże umów przez uczniów.

 

Procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły

Do przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły uprawniony jest wyłącznie rodzic/opiekun prawny dziecka lub osoba upoważniona na piśmie zgodnie z procedurą RODO.

  1. Przyprowadzanie dziecka do szkoły

Do szkoły rodzic przyprowadza wyłącznie dziecko zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar, kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy, biegunka.

Uczniowie klas IV – VIII przychodzą do szkoły zdrowi.

Dzieci i młodzież przychodzą do szkoły w czystych, świeżych ubraniach. Młodsze dzieci przyprowadzane są przez osoby zdrowe.

Zgodnie z wytycznymi GIS nie można do szkoły wysłać dziecka, u którego w rodzinie jeden z domowników przebywa na kwarantannie.

Rodzic przyprowadzający dziecko do placówki zachowuje minimalny dystans społeczny dwóch metrów.

Rodzic przyprowadzający lub odbierający dziecko ze szkoły może wchodzić na teren placówki jedynie do miejsca wyznaczonego z zachowaniem zasady – jeden rodzic
z dzieckiem i w odstępie 2 metrów od kolejnego rodzica z dzieckiem. Musi posiadać rodzic i dziecko maseczkę zakrywającą usta i nos oraz rękawiczki jednorazowe.

Rodzic odprowadzający oraz dzieci i młodzież przychodzą w maseczce ochronnej zasłaniającej nos oraz usta.

Rodzic przy wejściu do szkoły jest zobowiązany skorzystać z płynu dezynfekcyjnego znajdującego się w dozowniku bezdotykowym przy wejściu głównym do placówki.

Dziecko do szkoły nie przynosi żadnych zabawek i innych przedmiotów wykonanych
z materiałów pluszowych lub tkanin.

Uczeń do szkoły może przynieść przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mają znajdować się na ławce szkolnej ucznia. Uczeń nie może wymieniać się pomocami dydaktycznymi i przyborami z innymi kolegami oraz nie może ich pożyczać.

Rodzice nie przebywają na terenie placówki dłużej niż istnieje potrzeba.

Uczniowie samodzielnie rozbierają się w szatni. Zgodnie z zaleceniami GIS przebywanie osób trzecich w pomieszczeniach placówki zostanie ograniczone do niezbędnego minimum.

Rodzic /prawny opiekun przebywający w sytuacji wyjątkowej na terenie szkoły, ma obowiązek założyć maseczkę na usta i nos oraz zdezynfekować ręce przed wejściem.

Odbieranie dziecka ze szkoły. Powrót ucznia do domu ze szkoły.

  1. Rodzic odbierający dziecko ze szkoły powinien być wyposażony w maseczkę zasłaniającą nos i usta oraz rękawiczki. Przed wejściem do wyznaczonego obszaru, powinien użyć płynu dezynfekującego.

  2. Rodzic zgłasza odbiór dziecka woźnemu i oczekuje na przyprowadzenie go przez pracownika placówki na zewnątrz szkoły, lub do wyznaczonego miejsca, zachowując dystans społeczny i ograniczając do minimum kontakty z innymi rodzicami oczekującymi na odbiór dziecka. (dotyczy dzieci oddziału przedszkolnego i uczniów klas 1-3 SP)

  3. Nauczyciel lub upoważniony pracownik szkoły przygotowuje dziecko do wyjścia i odprowadza je do rodzica/ prawnego opiekuna. Dziecko bezpośrednio przed opuszczeniem sali myje ręce.

  4. Niezbędne informacje dotyczące dziecka może przekazać rodzicowi upoważniony pracownik placówki.

  5. Rodzic niezwłocznie po przejęciu opieki nad dzieckiem, nakłada mu zgodnie z instrukcją maseczkę, zasłaniającą nos i usta.

  1. Wszelkie informacje na temat dziecka rodzic może uzyskać bezpośrednio od nauczyciela, przez kontakt mailowy lub telefoniczny z nauczycielem.

  2. Uczeń klasy IV – VIII, po zakończonych zajęciach, udaje się do szatni i do wyjścia głównego w celu opuszczenia szkoły. Niezwłocznie przed wyjściem z budynku nakłada maseczkę na nos i usta.

Procedura postępowania z odpadami dla osób stosujących środki zapobiegawcze w miejscu pracy w celu minimalizacji ryzyka zarażenia i rozprzestrzeniania się koronawirusa

Zgodnie z Wytycznymi Ministra Klimatu i Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie postępowania z odpadami wytwarzanymi w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywoływaną przez niego chorobę COVID-19 (w czasie trwania pandemii/epidemii):

  1. Odpady powinny być segregowane i wrzucane do właściwych pojemników (papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady, odpady zmieszane).

  2. Maseczki, rękawiczki i inne środki ochronne stosowane przez osoby zdrowe powinny być uprzednio zebrane w workach, które po zawiązaniu wrzucane są do pojemnika/worka na odpady zmieszane.

Procedura postępowania w razie stwierdzenia zagrożenia zarażenia wirusem Covid-19 u pracownika

  1. Pracownik przebywający w domu, w razie wystąpienia niepokojących objawów, nie powinien przychodzić do pracy.

  2. Pracownik o niepokojących objawach powinien niezwłocznie powiadomić dyrektora szkoły i skontaktować się ze stacją sanitarno – epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym szpitala, a w razie pogarszającego się stanu zdrowia zadzwonić na pogotowie pod numer 999 lub 112.

  3. Jeśli stan choroby ujawni się podczas pracy w szkole, pracownik natychmiast powiadamia dyrektora lub osoby uprawnione, i izoluje się od wszystkich osób w izolatorium.

  4. Dyrektor szkoły powiadamia o sytuacji, o której mowa w p.2, odpowiednie służby sanitarne, medyczne i organ prowadzący.

  5. W pomieszczeniu pełniącym rolę izolatorium nie mogą przebywać inne osoby.

  6. Pracownik z podejrzeniem zachorowania, o ile jej/jego stan zdrowia na to pozwoli, będzie przebywać w wyznaczonym pomieszczeniu sam do czasu przybycia odpowiednich służb.

  7. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.);

  8. Należy stosować się do zaleceń inspekcji sanitarnej przy ustaleniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.

  9. Zalecane jest ustalenie listy osób przebywających w tym samym czasie w części budynku, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie.

  10. O zaistniałym przypadku choroby lub podejrzeniu zarażenia należy powiadomić wszystkich pracowników oraz rodziców.

Procedura korzystania przez uczniów ZSO Nr 2 im. M. Szaszkewicza w Przemyślu z biblioteki szkolnej

  1. Harmonogram pracy biblioteki będzie dostosowany do potrzeb i możliwości szkoły; będzie udostępniony w dzienniku elektronicznym.

  2. Należy wyznaczyć strefy dostępne tylko dla pracownika biblioteki – zapewniające zachowanie odpowiednich odległości między pracownikiem a użytkownikami.

  3. Nauczyciele bibliotekarze określą liczbę osób mogących jednocześnie wypożyczać/oddawać książki.

  4. Korzystanie z kącików dla dzieci, czytelni będzie się odbywać w ograniczonym zakresie – zasady zostaną określone w regulaminie biblioteki.

  5. Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia oraz dezynfekcję klamek, blatów, włączników światła i innych powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych co najmniej raz dziennie.

  6. Po przyjęciu książek od czytelnika należy każdorazowo zdezynfekować ręce i zdezynfekować blat, na którym leżały książki.

  7. Przyjęte książki należy odłożyć na okres minimum 2 dni do skrzyni, pudła, torby lub na wydzielone półki, oznaczone datą zwrotu, odizolowane od innych egzemplarzy.

1 53 54 55 56 57 77